Πώς γίνεται η λιπομέτρηση;

Δείτε σε αυτό το βίντεο πώς γίνεται η λιπομέτρηση με τη μέθοδο της βιοηλεκτρικής εμπέδησης και με υπέρηχο.

 

Aπομαγνητοφώνηση βίντεο

Με τη λιπομέτρηση βλέπουμε αναλυτικά τη σύσταση του σώματος, δηλαδή πόσο λίπος έχουμε συνολικά στο σώμα, πόσο μυϊκή μάζα και πόσα είναι τα υγρά. Και επιπλέον μπορούμε να δούμε και πως είναι κατανεμημένο το λίπος στο σώμα μας, δηλαδή βλέπουμε πόσο λίπος έχουμε στην κοιλιά, στα χέρια και σε όποιο άλλο σημείο μας ενδιαφέρει ανάλογα την περίπτωση.

Σε τί χρησιμεύει η λιπομέτρηση;

Όταν ακολουθούμε ένα πρόγραμμα διατροφής για να χάσουμε βάρος ή για να αυξήσουμε τη μυική μας μάζα, η λιπομέτρηση μας βοηθά να παρακολουθούμε τις αλλαγές στο σώμα και ανάλογα προσαρμόζουμε και το πρόγραμμα διατροφής.

Και εκτός από το συνολικό λίπος, με τη λιπομέτρηση μπορούμε να δούμε και από ποια σημεία του σώματος χάνουμε λίπος.

Πώς γίνεται η λιπομέτρηση;

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να κάνουμε λιπομέτρηση είναι με τη μέθοδο της βιοηλεκτρικής εμπέδησης. Με αυτό τον τρόπο βλέπουμε το συνολικό λίπος στο σώμα μας.

Για να κάνουμε τη μέτρηση ξαπλώνουμε σε ένα κρεβάτι, καθαρίζουμε με οινόπνευμα καλά τα σημεία στα χέρια και στα πόδια όπου θα κολλήσουμε τα ηλεκτρόδια, κολλάμε τα  ηλεκτρόδια, συνδέουμε τα καλώδια με το μηχάνημα, περνάμε τα προσωπικά μας στοιχεία και το μηχάνημε μας βγάζει αμέσως το αποτέλεσμα.

Όταν κάνουμε τη μέτρηση περνάει λίγο ρεύμα από το σώμα μας αλλά δε νιώθουμε τίποτα.

Για να βγουν σωστά τα αποτελέσματα της λιπομέτρησης, όπως με τις περισσότερες εξετάσεις είναι σημαντικό να έχουμε τηρήσει κάποιες οδηγίες που θα σας δώσουμε γραπτώς πριν τη μέτρηση, διαφορετικά τα αποτελέσματα δεν θα είναι σωστά.

Για μετρήσουμε το τοπικό λίπος μία νέα μέθοδος που χρησιμοποιούμε είναι ο υπέρηχος. Το πλεονέκτημα με τον υπέρηχο είναι ότι βλέπουμε με μεγάλη ακρίβεια το τοπικό λίπος σε όποια σημεία θέλουμε. Για να κάνουμε τη μέτρηση απλώνουμε ένα διάφανο πηκτό τζελ πάνω στην κεφαλή του υπερήχου και σαρώνουμε την περιοχή. Το μόνο που θα νιώσετε είναι την κεφαλή του υπέρηχου να σας ακουμπάει απαλά στο δέρμα.

Μετά το τέλος της μέτρησης σκουπίζουμε το τζελ που έχει μείνει στο δέρμα  με ένα καθαρό χαρτί.

Πόσο συχνά πρέπει να κάνω λιπομέτρηση;

Στις περισσότερες περιπτώσεις κάνουμε λιπομέτρηση μία φορά το μήνα, υπάρχουν όμως και άτομα στα οποία μπορεί να είναι χρήσιμο να κάνουμε πιο συχνά, για παράδειγμα σε κάποιον που ακολουθεί έντονο πρόγραμμα γυμναστικής. Και υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν έχει νόημα να κάνουμε συχνά λιπομέτρηση. Για παράδειγμα σε ένα άτομο που έχει ήπια επίπεδα φυσικής δραστηριότητας και χάνει βάρος με αργό ρυθμό, κάνουμε λιπομέτρηση αφού χάσει τουλάχιστον 2-3 κιλά.