Ποια είναι η κατάλληλη δίαιτα για το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου;

Στο βίντεο αυτό η Πηνελόπη Δουβόγιαννη, Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος, μας εξηγεί πως η διατροφή μπορεί να βοηθήσει κάποιον που πάσχει από το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου.

 

Aπομαγνητοφώνηση βίντεο

Η αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες μπορεί να βοηθήσει πολύ κάποιον που πάσχει από το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, όμως δεν υπάρχει μία δίαιτα που να ταιριάζει σε όλες τις περιπτώσεις.

Ποιά είναι η καταλληλη δίαιτα για το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου

Το τι δίαιτα πρέπει να ακολουθήσει κάποιος που πάσχει από το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου εξαρτάται από τα συμπτώματα που έχει αλλά και από το πώς αντιδρά το συγκεκριμένο άτομο στην κατανάλωση διαφόρων τροφών. Έτσι αρχικά είναι σημαντικό να κρατήσει κάποιος ένα ημερολόγιο όπου καταγράφει ακριβώς ό,τι τρώει και ό,τι πίνει και τα συμπτώματα που εμφανίζει. Και επειδή πολλές φορές τα συμπτώματα μπορεί να οφείλονται σε φάρμακα ή να είναι ψυχοσωματικά, είναι χρήσιμο συνήθως όταν κάποιος καταγράφει και αυτές τις πληροφορίες στο ημερολόγιο, για παράδειγμα αν έχει πολύ άγχος ή είναι πολύ στενοχωρημένος να το σημειώνει.

Έτσι, αν κάποιος έχει διάρροια, συνήθως αυτό που βοηθάει είναι να μειώσει τις τροφές που περιέχουν πολλές αδιάλυτες φυτικές ίνες, όπως είναι για παράδειγμα το ψωμί και τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι τροφές που περιέχουν πίτουρο και οι φλούδες από τα φρούτα. Ενώ αν έχει δυσκοιλιότητα, θα τον βοηθήσει αν αυξήσει την κατανάλωση τροφών που περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες, όπως είναι για παράδειγμα η βρώμη, οι ξηροί καρποί, η σάρκα από τα φρούτα και τα όσπρια.

Μερικές γενικές συμβουλές που συνήθως βοηθούν σε όλες τις περιπτώσεις είναι να έχει κάποιος τακτικά γεύματα και να μη μένει πολλές ώρες νηστικός στην διάρκεια της ημέρας, να τρώει με ηρεμία το φαγητό του, να πίνει άθφονα υγρά, να μην καταναλώνει πολύ καφείνη και πολλά λιπαρά, και κάτι ακόμα που βοηθάει στις περισσότες περιπτώσεις είναι η κατανάλωση λιναρόσπορου, και συγκεκριμενα του λιναρόσπορου με το ανοιχτό χρώμα, δηλαδή το χρυσαφί χρώμα, και τα προβιοτικά.