Μπορώ να κάνω δίαιτα για να χάσω βάρος στην εγκυμοσύνη;

Στο βίντεο αυτό η Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος Πηνελόπη Δουβόγιαννη μας εξηγεί πόσα κιλά πρέπει να πάρει μία γυναίκα στην διάρκεια της κύησης και μας απαντά στο ερώτημα αν μπορεί μία γυναίκα να κάνει δίαιτα για να χάσει βάρος στην εγκυμοσύνη.

 

Aπομαγνητοφώνηση βίντεο

Είναι πολύ συνηθισμένο γυναίκες που έχουν επιπλέον κιλά να θέλουν να χάσουν βάρος στην διάρκεια της εγκυμοσύνης. Είναι όμως ασφαλές αυτό;

Ποιά είναι η ιδανική αύξηση του βάρους στην διάρκεια της κύησης;

Το πόσο βάρος πρέπει να πάρει μία γυναίκα στην διάρκεια της εγκυμοσύνης εξαρτάται από το βάρος της πριν μείνει έγκυος. Συγκεκριμένα, υπολογίζουμε το δείκτη μάζας σώματος διαιρώντας το βάρος σε κιλά δια το τετράγωνο του ύψους σε μέτρα και με βάση αυτό το αποτέλεσμα βλέπουμε πόσο βάρος συστήνεται να πάρει κάθε γυναίκα.

Έτσι, γυναίκες οι οποίες έχουν φυσιολογικό βάρος πριν την εγκυμοσύνη συστήνεται να πάρουν 11,5 με 16 κιλά, γυναίκες οι οποίες είναι υπέρβαρες, δηλαδή έχουν δείκτη μάζας σώματος 25 μέχρι 30, συστήνεται να πάρουν 7 με 11,5 κιλά, ενώ γυναίκες οι οποίες είναι παχύσαρκες, δηλαδή έχουν δείκτη μάζας σώματος από 30 και πάνω, συστήνεται να πάρουν 5 με 9 κιλά.

Όταν μία γυναίκα αυξήσει το βάρος της στην διάρκεια της εγκυμοσύνης μέσα σε αυτά τα πλαίσια, φαίνεται από έρευνες ότι υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να έχει μία υγιή εγκυμοσύνη με καλύτερη έκβαση τόσο για την ίδια όσο και για το παιδί.

Μπορώ να χάσω βάρος στην διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Δίαιτες για απώλεια βάρους στην διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν συστήνονται γιατί μπορεί να βλάψουν την υγεία του παιδιού. Όπως η υπερβολική αύξηση του βάρους στην διάρκεια της εγκυμοσύνης κρύβει κινδύνους, για παράδειγμα αυξάνει τις πιθανότητες η γυναίκα να εμφανίσει διαβήτη κυήσεως και υπέρταση, έτσι και οι δίαιτες αδυνατίσματος μπορούν να δημιουργήσουν ανεπάρκεια σε θρεπτικά συστατικά με αρνητικές επιπτώσεις για την υγεία του παιδιού.

Πολλές γυναίκες βέβαια αναρωτιούνται αν μπορούν να χάσουν βάρος έστω τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης, και η απάντηση είναι ότι ενδείκνυται να πάρουν πολύ λίγο βάρος, για παράδειγμα αν είναι παχύσαρκες μπορούν να πάρουν μόνο μισό ή ένα κιλό το πρώτο τρίμηνο, όχι όμως να χάσουν.

Στη συνέχεια θα πρέπει να παίρνουν περίπου 200 με 300 γραμμάρια την εβδομάδα, έτσι ώστε να πάρουν τα περισσότερα κιλά στο δεύτερο τρίμηνο και λίγο λιγότερα στο τρίτο τρίμηνο.

Βέβαια, πολλές φορές βλέπουμε γυναίκες οι οποίες ταλαιπωρούνται από ναυτίες και χάνουν βάρος, συνήθως στην αρχή της εγκυμοσύνης. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα την διατροφή τους και να εκμεταλλευτούν τις ώρες που αισθάνονται καλά για να προσλαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Log In

Ξεχάσατε τον κωδικό σας; / Ξεχάσατε το όνομα χρήστη;