Διατροφή και υπέρταση

Ποιός είναι ο ρόλος της διατροφής στη μείωση της αρτηριακής πίεσης; Πόσο αλάτι πρέπει να καταναλώνω; Είναι σημαντικό να προσέχω την κατανάλωση αλκοόλ; Θα μειωθεί ή πίεσή μου αν χάσω βάρος; Πόσο άσκηση πρέπει να κάνω για να μειώσω την πίεσή μου; Σε αυτό το βίντεο, η Πηνελόπη Δουβόγιαννη, Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος μας απαντά στα παραπάνω ερωτήματα.

 

Aπομαγνητοφώνηση βίντεο

Σύμφωνα με όλες τις διεθνείς οδηγίες, η αλλαγή του τρόπου ζωής είναι το πρώτο μέτρο στην αντιμετώπιση της υπέρτασης.

Διατροφή και υπέρταση

Όταν μιλάμε για αλλαγή του τρόπου ζωής σε σχέση με την υπέρταση εννούμε τη μείωση της πρόσληψης αλατιού, τη μείωση του σωματικού βάρους, τη μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ και την άυξηση των επιπέδων φυσικής δραστηριότητας.

Πόσο αλάτι πρέπει να καταναλώνω;

Για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης συστήνεται η κατανάλωση 6 γρ. αλατιού την ημέρα. Αυτό αντιστοιχεί περίπου σε 1 κ.γ. αλάτι το οποίο μπορεί πολύ εύκολα να καταναλωθεί από κάποιον χωρίς καν να προσθέσει αλάτι στο φαγητό του, αλλά μόνο καταναλώνοντας έτοιμα τρόφιμα γιατί σχεδόν όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν αρκετό αλάτι.

Έτσι προκειμένου να μειώσετε την πρόσληψη αλατιού είναι σημαντικό να αποφεύγετε τα επεργασμένα τρόφιμα όπως τις κονσέρβες και τα καπνιστά φαγητά τα οποία συνήθως έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε αλάτι, αλλά και τους κύβους ζωμού και τα έτοιμα φαγητά, εκτός αν αναγράφεται στην ετικέτα ότι έχουν χαμηλή περιέκτικότητα σε αλάτι. Τα τυριά επίσης θέλουν πολύ προσοχή γιατί συνήθως περιέχουν πολύ αλάτι, εκτός από την ανάλατη μυζήθρα, το ανθότυρο και το τυρί κότατζ.

Είναι σημαντικό να προσέχω την κατανάλωση αλκοόλ;

Είναι γνωστό ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να κάνει καλό στην καρδιά, αλλά η αυξημένη καταναλώση αλκοόλ έχει αρνητική επίδραση στην υπέρταση. Έτσι αν σας αρέσει να πίνετε αλκοολούχα ποτά φροντίστε να μην ξεπερνάτε τα 2 ποτήρια κρασί ή τις 2 δόσεις ουίσκι ή λικέρ την ημέρα αν είστε άντρας, και το 1 ποτήρι κρασί ή τη μία δόση ουίσκι αν είστε γυναίκα, όπως επίσης προσπαθήστε τουλάχιστον 2 ημέρες την εβδομάδα να μην πίνετε καθόλου αλκοόλ.

Θα μειωθεί ή πίεσή μου αν χάσω βάρος;

Το αυξημένο σωματικό βάρος σχετίζεται σημαντικά με την εμφάνιση υπέρτασης. Συγκεκριμένα, όσο πιο αυξημένο σωματικό βάρος αλλά και όσο πιο αυξημένη περίμετρο μέσης έχει κάποιος, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει να εμφανίσει υπέρταση. Και αν κάποιος που είναι υπέρβαρος και έχει αυξημένη αρτηριακή πίεση χάσει βάρος, θα μειώσει σημαντικά την πίεσή του. Για παράδειγμα σε μία έρευνα σε 181 υπέρβαρους υπερτασικούς ασθενείς βρέθηκε ότι απώλεια 10% του σωματικού βάρους οδήγησε σε μείωση της συστολικής πίεσης κατά 4,3 μονάδες και της διαστολικής κατά 3,8.

Πόσο άσκηση πρέπει να κάνω για να μειώσω την πίεσή μου;

Η αερόβια άσκηση, για παράδειγμα το περπάτημα ή το ποδήλατο, βοηθά σημαντικά στον έλεγχο της πίεσης γι’αυτό και συνιστώνται τα 30 λεπτά μέτριας έντασης άσκησης τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα. Βέβαια αν έχετε υπέρταση είναι σημαντικό πριν αυξήσετε τα επίπεδα της φυσικής σας δραστηριότητας να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Log In

Ξεχάσατε τον κωδικό σας; / Ξεχάσατε το όνομα χρήστη;

Orgy