Γιατί δεν χάνω βάρος ενώ ακολουθώ δίαιτα και πρόγραμμα γυμναστικής;

Σε αυτό το βίντεο η Πηνελόπη Δουβόγιαννη, Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc, RD, μας εξηγεί γιατί μπορεί κάποιος να κάνει γυμναστική και να ακολουθεί δίαιτα αλλά να μην χάνει βάρος.

 

Aπομαγνητοφώνηση βίντεο

Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί κάποιος να ακολουθεί δίαιτα και να κάνει πολύ γυμναστική αλλά να μην χάνει βάρος. Συνήθως αυτό συμβαίνει σε άτομα τα οποία αρχίζουν να γυμνάζονται εντατικά ενώ πριν δεν έκαναν καθόλου γυμναστική ή έκαναν πολύ λίγο.

Και όταν συμβαίνει αυτό είναι κάτι φυσιολογικό και επιθυμητό, γιατί το άτομο αυτό χάνει λίπος και παράλληλα αυξάνει τη μυϊκή του μάζα.

Αυτό σημαίνει ότι βελτιώνει τη σύσταση του σώματος του, οπότε βελτιώνει την υγεία του αλλά και την εμφάνισή του.  ‘Ετσι μπορεί κάποιος να βλέπει τη ζυγαριά να δείχνει το ίδιο βάρος αλλά να παρατηρεί ότι τα ρούχα του είναι πιο άνετα, να χάνει δηλαδή αυτό που πολύ λένε πόντους. Και αν κάνουμε λιπομέτρηση επιβεβαιώνουμε την αλλαγή της σύστασης του σώματος με τα αποτελέσματα που παίρνουμε.

Όταν συμβαίνει αυτό στην πραγματικότητα βελτιώνεται και ο μεταβολισμός, γιατί η μυϊκή μάζα είναι ο πιο ενεργά μεταβολικός ιστός του σώματος μας. Και επειδή αυξάνεται ο μεταβολισμός στην πορεία θα είναι πιο εύκολο να χάσουμε βάρος αλλά και να διατηρήσουμε την απώλεια αυτή.

Βέβαια αυτό δεν μπορεί να συμβαίνει για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα εκτός αν κάνουμε body building. Στην πράξη το παρατηρούμε για μερικές εβδομάδες στους περισσότερους ανθρώπους όταν αυξάνουν την ένταση και την συχνότητα με την οποία κάνουν γυμναστική.