Συμβουλές

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το γάλα αμυγδάλου

Το πιο πιθανό είναι να έχεις παρατηρήσει ότι τα τελευταία χρόνια, εκτός από το συνηθισμένο γάλα ζωικής προέλευσης, στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ μπορεί κανείς να βρει πληθώρα επιλογών από γάλατα διαφόρων τύπων. Ένα από αυτά είναι και το γάλα αμυγδάλου.

Η ιστορία του γάλακτος αμυγδάλου είναι πολύ παλιά. Στη μεσαιωνική Ευρώπη καταναλωνόταν συχνά, ιδιαίτερα τις ημέρες της νηστείας, ενώ στη μέση ανατολή αιώνες πριν ήταν ένα πολύ δημοφιλές ρόφημα, ευρύτερα γνωστό με το όνομα amygdalate

Το γάλα αμυγδάλου μπορείς να το χρησιμοποιήσεις αντί για γάλα σε συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, θρεπτικά όμως δεν μπορεί να αντικαταστήσει το γάλα στη διατροφή μας!

Τί είναι το γάλα αμυγδάλου;

Το γάλα αμυγδάλου παρασκευάζεται από συμπίεση αμυγδάλων και προσθήκη νερού. Έχει κρεμώδη υφή και έντονη γεύση αμυγδάλου. Μερικές εταιρίες προσθέτουν και γλυκαντικές ουσίες ή και κάποιο άρωμα για γεύση. Συνήθως τα συσκευασμένα γάλατα αμυγδάλου είναι εμπλουτισμένα και με βιταμίνες, κυρίως βιταμίνη Α, D και Β12. Η παρασκευή του γάλακτος αμυγδάλου είναι πολύ εύκολη. Μπορείς και μόνος/η σου να το φτιάξεις και να το αποθηκεύσεις για λίγες ημέρες στο ψυγείο.

Μπορώ να αντικαταστήσω το αγελαδινό γάλα με το γάλα αμυγδάλου;

Το γάλα αμυγδάλου μπορείς να το χρησιμοποιήσεις αντί για γάλα σε συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, θρεπτικά όμως δεν μπορεί να αντικαταστήσει το γάλα στη διατροφή μας. Συγκριτικά με το αγελαδινό ή το κατσικίσιο γάλα, το γάλα αμυγδάλου περιέχει πολύ λιγότερες πρωτεΐνες (μόλις 1 γρ. πρωτεΐνης σε ένα ποτήρι γάλα αμυγδάλου σε σχέση με 8 γρ. σε ένα ποτήρι αγελαδινό γάλα) και πολύ λιγότερο ασβέστιο, εκτός αν αναγράφεται στη συσκευασία ότι είναι εμπλουτισμένο με ασβέστιο.

Εάν έχεις δυσανεξία στη λακτόζή ή εάν ακολουθείς διατροφή vegan και θέλεις να αντικαταστήσεις το αγελαδινό γάλα, το γάλα σόγιας είναι μία καλύτερη επιλογή από το γάλα αμυγδάλου. Σε αυτή την περίπτωση προτίμησε γάλα σόγιας εμπλουτισμένο με ασβέστιο.

Θρεπτική ανάλυση

Tο γάλα αμυγδάλου έχει λίγες θερμίδες και για αυτό το λόγο είναι μία καλή επιλογή για όσους προσπαθούν να ελέγξουν το σωματικό τους βάρος. Βέβαια πριν αγοράσεις γάλα αμυγδάλου διαβάσε προσεκτικά την ετικέτα με τη διαθρεπτική επισήμανση γιατί όσα έχουν γεύση, για παράδειγμα βανίλια ή σοκολάτα, συνήθως έχουν αρκετούς απλούς υδατάνθρακες, δηλαδή ζάχαρη. Αυτά τα γάλατα έχουν επομένως και περισσότερες θερμίδες.

Είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε και σε διάφορα άλλα φυτοχημικά συστατικά με καρδιοπροστατευτική δράση. Η αλήθεια όμως είναι ότι αν φας μία χούφτα αμύγδαλα θα πάρεις πολύ περισσότερα θρεπτικά συστατικά από το να πιεις ένα ποτήρι γάλα αμυγδάλου.

Αν σου αρέσει λοιπόν η γεύση του γάλακτος αμυγδάλου ή αν θέλεις ένα ρόφημα με λίγες θερμίδες ένταξέ το στη διατροφή σου.


© 2018 Pinelopi Douvogianni. All Rights Reserved. Powered by NGSOL